Dlaczego otrzymuję spam?

alicja
Administrator
Posty: 121
Rejestracja: 06 gru 2012, 12:50

Dlaczego otrzymuję spam?

Postautor: alicja » 15 maja 2013, 12:19

Serwer krnt.pl jest skonfigurowany w taki sposób, że każdy użytkownik może mieć ustawione inne filtry antyspamowe i antywirusowe. Jeśli klient nie określa jaką siłę filtrów mamy włączyć uruchamiamy mu najmocniejsze. Niestety nawet to nie pomaga, gdy jako nadawca spamu jest domena istniejącej firmy. Zwłaszcza tej, do której mail został wysłany np: od alicja@krainanetu.pl do biuro@krainanetu.pl. Taki spam jest też najtrudniej zablokować.
Należy zauważyć, że niechciana poczta jest przysyłana na domeny lub adresy reklamowane i rozpowszechniane. Największym błędem użytkowników jest wykorzystywanie maila firmowego na różnych forach, grupach dyskusyjnych, portalach społecznościowych i innych. Do takich celów zalecam posiadanie darmowego konta na powszechnym serwerze np: wp.pl, onet.pl, gmail.com itp. Wówczas ograniczamy rozpowszechnianie naszego adresu jedynie do działań marketingowych i kontaktów firmy.

alicja
Administrator
Posty: 121
Rejestracja: 06 gru 2012, 12:50

Jak to zablokować ?

Postautor: alicja » 15 maja 2013, 12:19

Jest jednak możliwość włączenia dodatkowego filtrowania poczty dla każdego konta z osobna. Należy wtedy określić czy ma on sprawdzać temat, czy pole nadawcy czy odbiorcy. Poza tym uzgadniamy, jaka zawartość wskazanego pola ma być uznana za spam. Poczta taka trafia do folderu JUNK w poczcie na serwerze, czyli nie ściągamy jej na swój komputer. Np: blokujemy nadawcę, który ma w adresie "krainanetu.pl" Należy przy tym pamiętać, że jeśli wysyłamy pocztę wewnątrz firmy to ona również będzie trafiała do folderu spam.
Ratunkiem jest tu posiadanie 2 domen. Jedną reklamujemy i używamy do strony oraz do adresów, na które przyjmujemy pocztę a inną do wysyłania poczty. Jako spam są używane domeny powszechnie znane, reklamowane. Im bardziej się reklamujemy w internecie tym więcej spamów możemy otrzymać. Można to łatwo zaobserwować porównując ilość niechcianej poczty na konta aktywnie publikowane na stronach, forach itp oraz na te, których do takich celów nie są wykorzystywane.
Jak ustawić indywidualny filtr do konta i jak sprawdzić zawartość folderu spam możesz przeczytać w bazie wiedzy.


Wróć do „Najczęstsze pytania i problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość